آرت شاپ هارمونی “پلی بین هنر و خانه‌هایمان”

هنر به معنای بیان خلاقانه موضوعات، مفاهیم، رویدادها و احساسات تعریف می‌شود، کلمه کلیدی در این تعریف خلاقیت است و خلاقیت در واقع یافتن زبانی نو برای بیان است و تلاش هنرمندان در طول تاریخ یافتن و ساختن همین زبان نو بوده، تلاشی که تا امروز هم ادامه دارد. ما در آرت شاپ هارمونی سعی می‌کنم پلی بین هنر و خانه بسازیم، هنر می‌تواند و باید در خانه‌های ما جاری و ساری باشد و یکی از اهداف ما در هارمونی گسترده‌تر کردن مخاطبین هنر و معرفی هر چه بیشتر و بهتر هنرمندان سرزمینمان است.

آرت شاپ هارمونی “پلی بین هنر و خانه‌هایمان”

هنر به معنای بیان خلاقانه موضوعات، مفاهیم، رویدادها و احساسات تعریف می‌شود، کلمه کلیدی در این تعریف خلاقیت است و خلاقیت در واقع یافتن زبانی نو برای بیان است و تلاش هنرمندان در طول تاریخ یافتن و ساختن همین زبان نو بوده، تلاشی که تا امروز هم ادامه دارد. ما در آرت شاپ هارمونی سعی می‌کنم پلی بین هنر و خانه بسازیم، هنر می‌تواند و باید در خانه‌های ما جاری و ساری باشد و یکی از اهداف ما در هارمونی گسترده‌تر کردن مخاطبین هنر و معرفی هر چه بیشتر و بهتر هنرمندان سرزمینمان است.

Here are some contemporary artworks that every Art Lover should know about, from the masterpieces of iconic artists to rising talents.

Description

ارسیا مقدم

ارسیا مقدم نقاش معاصر ایرانی در سال 1352 در تهران متولد شد. مقدم نقاشی خودآموخته و پرشور است که آثارش امروزه در مجموعه‌های مختلفی در سراسر جهان نگهداری می‌شوند. آثار مقدم فضایی متراکم و مملو از شخصیت دارند که در هر گوشه اثر می‌توان رخدادی در حال وقوع را دنبال کرد. در آثار وی تکنیک، شیوه و موضوع در خدمت خلق دنیای پر هیجان هنرمند قرار گرفته‌اند، دنیایی که با کمی کنکاش می‌توان صحنه‌هایی آشنا از زندگی روزمره ایرانی را در آن بازیافت، از این منظر آثار مقدم علیرغم شیوه نقاشانه منحصر به فردش ارتباطی ساختاری با خاطرات ما برقرار می‌کند

صــادق ادهم

بسیاری از مردم از هنرمند انتظار بازآفرینی مو به موی حقیقت را دارند، انتظار دارند انسان، حیوان، گل، درخت و دریا را دقیقا شبیه همان چیزی که واقعا وجود دارد روی بوم یا در قالب مجسمه ببینند، اما اگر تلاش هنرمندان برآورده کردن چنین انتظاری بود احتمالا هنر هم چیزی بود شبیه بقیه زندگی، اما هنرمندان تلاش کردند با زبانی نو صحبت کنند، تلاش کردند تصویری متفاوت از حقیقت ارائه کنند، موضوع بسیاری از مجسمه‌های صادق ادهم حیواناتند، مجسمه‌هایی که خیلی از واقعیت دور شدند ولی هنوز گاو، شیر یا اسب هستند و همین دور شدن از حقیقت و هنوز شبیه حقیقت بودن می‌تواند یکی از تعاریف خلاقیت باشد و دلیل اهمیت کاری است که صادق ادهم می‌کند.

محمد پیریایی

محمد پیریایی هنرمند ایرانی است، وی در سال 1363 در قم متولد شد. در دانشگاه ابتدا در رشته صنایع دستی تحصیل کرد و تحصیلات تکمیلی را در رشته نقاشی ادامه داد، تحصیل در این دو رشته به آشنایی و تسلط پیریایی به تکنیک‌ها و روش‌های مختلف خلق اثر کمک کرد. پیریایی در طراحی‌ها، نقاشی‌ها و مجسمه‌های خود از از مواد و متریال مختلف استفاده می‌کند که تنوع بالایی به آثار این هنرمند بخشیده است. پیریایی در این اثر و بیشتر آثارش نگاهی مدرن به معماری و هندسه اسلامی را سامان بخشیده و این نگاه را به وجه تمایز آثار خود تبدیل کرده است.

علیخان عبدالهی

شیر، پرنده، انسان یا شاید هم موجودات اسطوره‌ای و افسانه‌ای این موجودات چطور از ذهن یک مهاجر فراری از جنگ عبور کردند و با دستانش جسمیت یافتند؟ این سوالی تقریبا عمومی در مورد همه هنرمندان هنر نیاموخته است، گویی همه ما انسان‌ها در ضمیر ناخودآگاهمان این تصاویر را نسل به نسل به ارث برده و ثبت و ضبط کرده‌ایم ولی فقط بعضی از ما این جسارت را یافته‌ایم که این تخیلات باستانی را به چیزی واقعی بدل کنیم.
به راستی چه چیزی یک کارگر مهاجر را، زمانی که هنوز کارزارها و آگاهی‌بخشی‌های عمومی فضا را برای پذیرش مهاجر خارجی به عنوان یک انسان صاحب حق به اندازه امروز آماده نکرده بود به سمت خلق آثاری تا این حد ساختار شکن سوق داد؟ چه چیزی به علیخان عبداللهی جرات داد تا دستساخته‌های عجیب و غریبش را به کسی یا کسانی نمایش دهد؟ چرا از تحقیر شدن، نادیده گرفته شدن و شاید حتی از دست دادن شغل سرایداری نترسید؟ امروز آثار علیخان به بازار هنر راه یافته‌اند، اما زمانی که هیچ چشم اندازی برای فروش این آثار وجود نداشت چه چیزی انگیزه خلق این آثار شد؟ این‌ها و شاید صدها سوال دیگر و تلاش برای یافتن پاسخی شخصی برای آن‌ها بهترین مسیر برای درک کاری است که علیخان در طول بیش از 20 سال گذشته با عشق و علاقه‌ای وصف ناپذیر و پشتکاری بی‌نظیر انجام داده است.

مجتبی طباطبایی

مجتبی طباطبایی متولد سال 1345 نقاش ایرانی است. وی در سال 1361 وارد هنرستان هنرهای زیبا شد و در سال 1370 مدرک کارشناسی در رشته نقاشی را از دانشگاه هنر دریافت کرد. طباطبایی نقاشی فیگوراتیو و پرکار است که بیشتر موضوعات اجتماعی و سیاسی را موضوع آثار خود قرار داده. وی تجربه برگزاری ده‌ها نمایشگاه در داخل و خارج از کشور را دارد و سال‌ها در دانشگاه‌های مختلف به تدریس نقاشی پرداخته است.

سیامک پاینده

خودنگاره‌ها یا سلف پرتره‌ها همیشه یکی از مهم‌ترین و درونی‌ترین آثار هنری بوده و هستند، سلف پرتره‌ها ارتباطی حسی بین هنرمند و مخاطب برقرار می‌کنند و بیشتر به تصویری نزدیکند که هنرمند دوست دارد به آن شکل دیده شود، خودنگاره‌ها ویترین هنرمندانند، شاید با همین توضیح بشود دلیل تفاوت سلف پرتره‌های یک هنرمند را در طول دوران حیات حرفه‌ایش توضیح داد. زمانی جوان، شیفته و پرهیجان و زمانی پخته، آرام و عمیق‌ترند، زمانی در بستر قاب و بوم آرام گرفته‌اند و زمانی مثل این سلف پرتره سیامک پاینده با جسارت به دنیای بزرگتر و تجربه‌های پیش رو چشم دوخته‌اند.

Paintings

اکرلیک روی مقوا

L: 98cm  W: 68cm

مرتضی خسروی

رنگ روغن روی بوم

L: 120cm  W: 120cm

زهرا شفیع

مداد روی کاغذ

L: 167cm  W: 105cm

محمد پیریایی

رنگ روغن روی بوم

L: 70cm  W: 50cm

مجتبی طباطبایی

اکرلیک روی بوم

L: 38cm  W: 28cm

سیامک پاینده

اکرلیک روی بوم

L: 170cm  W: 89cm

ارسیا مقدم

اکرلیک روی بوم

L: 102cm  W: 99cm

اکرلیک روی بوم

L: 140cm  W: 54cm

Sculptures

Bronze

L: 23cm  W: 10cm  H: 65cm

هادی روشن ضمیر

Bronze

L:20cm  W:10cm  H: 64cm

قدرت‌الله عاقلی

Iron

L:60cm  W:30cm  H: 100cm

Bronze

L: 32cm  W: 32cm  H: 55cm

Iron

L: 60cm  W: 40cm  H: 50cm

Bronze

L: 18cm  W: 9cm  H: 32cm

صادق ادهم

Papier Mache

L: 82cm  W: 28cm  H: 30cm

علی‌خان عبداللهی

Ceramic

L: 44cm  W: 31cm  H: 25cm

Ceramic

L: 65cm  W: 65cm  H: 35cm

حسن رضایی

Ceramic

L: 16cm  W: 12cm  H: 29cm

Ceramic

L: 13cm  W: 08cm  H: 24cm

Ceramic

L: 10cm  W: 06cm  H: 23cm

Ceramic

L: 19cm  W: 07cm  H: 24cm

بهزاد اژدری

Ceramic

L: 25cm  W: 07cm  H: 26cm

بهزاد اژدری

Ceramic

L: 54cm  W: 15cm  H: 30cm

Ceramic

L: 54cm  W: 14cm  H: 30cm